نوشته شده توسط : محمدرضا

دکل مهاری به طور گسترده در ساخت شبکه های ارتباطی کاربرد دارد. دکل مهاری G35 یکی از مدلی های این دکل است که در این متن به معرفی و بررسی آن پرداخته می شود.

دکل مهاری به طور گسترده در ساخت شبکه تلفن همراه، شبکه های رایانه ای استفاده می شود. همچنین از این نوع دکل در رادیو و بی سیم کاربرد دارد. به دلیل مهار شدن این دکل از طریق سیم مهار متصل شده به زمین یا تکیه گاهی دیگر، به آن نام دکل مهاری داده اند. این دکل برای جایی که فضای کافی وجود داشته باشد مناسب است و مزیت آن وزن پایین است.

.

دکل مهاری G35 دکل مهاری g35به دلایل نصب آسان و کم هزینه، سبک بودن و قیمت ارزان این دکل بسیار پر استفاده شده است و حتی روی پشت بام ادارات و منازل نصب می شود. دکل مهاری در انواع مختلفی تولید می شود که یکی از آن ها سری G است که در ابعاد G25،G35،G45،G55،G65،G80 تولید می شود. عدد مقابل G عرض قاعده بخش ها به سانتی متر است. دکل مهاری G35 به صورت سه ضلعی است و عدد 35، عرض قاعده 35 سانتی متری هر یک از سه وجه دکل را نشان می دهد.

دکل G35 از سکشن های 3 متری مثلثی تشکیل شده که پایه های آن از لوله نمره 3 هستند و در تیپ A از طریق میلگردهای نمره 8 به شکل خرپایی متصل می شوند. این نوع دکل برای نصب تا ارتفاع حداکثر 36 متری توصیه می شود.

.

.

.

متعلقات دکل مهاری G35

دکل مهاری g35این نوع دکل اغلب در پشت بام ها نصب می شود و در هر 9 متر و گاهی اوقات هر 6 متر به وسیله سیم مهار از سه جهت با زاویه 120 درجه مهار می شود. هر سکشن از یک بدنه لوله ای و اتصالات میلگردی که با جوش CO2 به هم متصل می باشند تشکیل شده است. هر سکشن طبق استاندارد دارای 8 ردیف پله برای افزایش مقاومت و ایستایی دکل و همچنین سهولت برای بالا  از آن طراحی شده است.

.

برای جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی، دکل دارای پوشش گالوانیزه گرم است. متعلقات دکل G35 عبارت اند از: صفحه بیس دکل حفاری، سیم مهار دکل، سکشن یا بدنه، کمربند دکل، مهارکش، کرپی (کلمس) و گوشواره، تاج دکل، صفحه تعادل، پیچ و مهره، تسمه کمربندی، صفحه پشت دیوار، میله انکر بولت یا عصایی.

.

.

.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۶۶۹۷۷۹۷۲    –    ۰۲۱۶۶۹۷۷۹۸۷

۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴

.

.

مقالات بیشتر درخصوص دکل مهاری گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: دکل مهاری , دکل مهاری g35 , نصب دکل مهاری , راه اندازی دکل مهاری , نصب دکل مهاری g35 ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا

آشنایی با دکل های مهاری نصب و قیمت آن در گروه فنی و مهندسی آی تک

.

دکل مهاری، یکی از سازه های مهندسی می باشد. این دکل های مهاری در صنایع مختلف بخصوص در مخابرات می توانند کاربرد های متناسب با هدف پروژه داشته باشند.

دکل های مهاری از سازه هایی است که زیر مجموعه ی دکل های مخابراتی بکار می روند. دکل مهاری غالبا برای نصب و بارگذاری وسایل مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرند و انواع مختلفی دارند. دکل ها با توجه به اینکه بیشتر در زمینه ی مخابرات بکار می روند، به سه قسمت در این حوزه تقسیم می شوند:

.

دکل مهاری

دکل مهاری

دکل های مهاری به وسیله ی سیم نگهدارنده مهار (بکسل)  به زمین یا تکیه گاهی که برای آن در نظر گرفته شده است، متصل می شود.  از ویژگی های این نوع دکل ها می توان به سبک بودن و کم وزنی آن اشاره کرد و در نصب آن باید فضای مورد نیاز دکل فراهم باشد.

اجزای تشکیل دهنده یا به اصطلاح متعلقات دکل عبارتند از:

گوشواره، کرپی، سیم مهار، سکشن، انکرراد، انکربولت، مهارکش، تسمه کمربندی، صفحه تعادل و... .

دکل های مهاری در نصب و بارگذاری وسایل مخابراتی مثل آنتن شبکه موبایل یا بی سیم و دوربین مداربسته و به طور کلی در حوزه ی شبکه تلفن همراه، بی سیم و رادیو و شبکه های رایانه ای بکار می روند.

.

از انواع این دکل ها می توان به سری G اشاره کرد که عبارتند از:

  • G25: قطر سکشن 3 سانتی متر و مهارکش نمره 12 و میلگرد 8 در آن بکار می رود.
  • G35: مانند G25 اما میلگرد 10 در آن استفاده شده است.
  • G45:مشخصات مانند مدل بالا اما مهارکش نمره 16 و قطر سیم مهار 8 میلیمتر است.
  • G50: این نوع دکل ساختار متفاوتی نسبت به دیگر دکل های ذکر شده دارد.
  • G65: از مشخصات این نوع دکل قاعده 65 سانتی متری، ارتفاع 90 متری و ابعاد بیس 40*40*40 سانتی متری می باشد.

نصب دکل مهاری

نصب دکل مهاری

برای نصب دکل مهاری اولین چیزی که باید به آن توجه کرد، فراهم بودن فضای کافی در موقعیت است.این دکل ها با توجه به نوع آن می توانند در سطح زمین یا ارتفاع های بالاتر از سطح زمین برای ایجاد بازدهی بیشتر مثل پشت بام های خانه ها و ادارات در سطح شهر نصب شوند.

.

به عنوان نمونه، دکل مهاری G35 به علت کم وزن بودنشان، در پشت بام ها که سطح ارتفاع آنها بیشتر از سطح زمین است، نصب می شوند. این دکلها باید هر 6 تا 9 متر به وسیله ی سیم های بکسل نگهدارنده، مهار شوند.

قیمت دکل مهاری

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/ 

 

همانطور که اشاره کردیم به علت سبکی و کم وزنی این نوع دکل در مقابل دکل های دیگر، فرآیند تولید آن سریعتر و ارزان تر است.قیمت دکل های مهاری با توجه به اجزای آن مثل لوله گالوانیزه، قطر لوله، صفحه تعادل، نوع میلگرد، نوع مهارکش، نوع سیم مهار و ... تعیین می شود.

بطور مثال برای نصب یک دکل مهاری 45 با میلگرد 10،مهار 6 متر، متراژ تا 45 متر و صفحه تعادل 5 میلیمتر، قیمت هر متر دکل با متعلقات آن در حدود 185 هزار تومان و هزینه ی نصب آن چیزی در حدود 40 هزار تومان در هر متر می باشد.

.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۶۶۹۷۷۹۷۲    –    ۰۲۱۶۶۹۷۷۹۸۷

۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴

.

مقالات بیشتر درخصوص دکل مهاری گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید.

مقالات بیشتر درباره دکل مهاری اینجا کلیک کنید.

 



:: برچسب‌ها: دکل مهاری , دکل مهاری g35 , نصب دکل مهاری , راه اندازی دکل مهاری , نصب دکل مهاری g35 ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا

به خدمات نصب و راه اندازی زیرساخت یک شبکه، شبکه پسیو گفته می شود. طراحی و راه اندازی شبکه پسیو بسیار مهم است و نیازمند متخصصان در این زمینه است.

برای اجرای یک شبکه ی کامپیوتری باید چهار مرحله ی مشاوره، طراحی، اجرای شبکه اکتیو و اجرای شبکه پسیو گذرانده شود. از عوامل مهم برای راه اندازی شبکه ی کامپیوتری، طراحی و اجرای شبکه پسیو است.ما در این مقاله شما را با طراحی و اجرای شبکه پسیو آشنا می کنیم.

.

شبکه پسیو چیست؟

پسیو شبکهپسیو در لغت به معنای غیر فعال است. شبکه پسیو به خدماتی گفته می شود که هیچگونه سیگنال یا دیتا بر روی شبکه انجام نمی دهد و نیاز به جریان برق و نیرو ندارد. شبکه پسیو ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می دهد.در واقع تمامی زیرساخت های شبکه و تجهیزات آن مانند کابل کشی، داکت کشی، آرایش رک و ... را شبکه پسیو می گویند.

در شبکه پسیو طراحی شبکه و زیرساخت آن بسیار مهم است و باید تمام شرایط فیزیکی، امکان سنجی ها و آینده نگری ها در آن صورت بگیرد و مطابق با نیاز مشتری باشد.همچنین باید تلاش کرد تا از ایجاد خطا و اشتباهات جلوگیری شود زیرا در صورت بروز مشکل در شبکه و کابل کشی امکان تغییر در آن وجود ندارد و یا اگر امکان تغییر وجود داشته باشد بسیار پرهزینه است پس دقت و ظرافت در طراحی و اجرا شبکه پسیو بسیار مهم است. 

.

از مهم ترین نکات در زمینه ی راه اندازی یک شبکه، کابل کشی شبکه در مراکز دیتا و ساختمان ها است. زیرا عدم توجه به نکات آن باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در شبکه می شود که هزینه های زیادی را در بر دارد.یک شبکه پر سرعت نیاز به سیستم کابلی با کیفیت دارد.همچنین برای محافظت از کابل ها و سیم ها و زیبایی کار از داکت کشی شبکه استفاده می کنند.داکت یه کانال دارای درب و از جنس پلاستیک است که برای عبور کابل شبکه، تلفن، برق و ... استفاده می شود.

برای نصب و راه اندازی یک شبکه پسیوو داکت کشی به افراد متخصص و حرفه ای گروه فنی و مهندسی آی تک در این زمینه نیاز است تا از اشتباهات جلوگیری کنند و سرعت شبکه را ارتقا بخشند.

..

.

طراحی و اجرای شبکه ی پسیو

پسیو شبکهتوجه به شرایط هر سازمان برای پیاده سازی و طراحی هر شبکه کامپیوتری امری بسیار ضروری است تا زیر ساخت های حاصل از آن به درستی انجام گیرد و دچار اشتباهات نشود.اگر در زیرساخت های حاصل از یک شبکه اشتباهاتی رخ داده شود، شبکه دچار اختلالات و مشکلات زیادی، از جمله هزینه های بالا می شود که جبران آنها کار بسیار سختی است.برای جلوگیری از این مشکلات باید دقت کرد که حتما طراحی شبکه قبل از پیاده سازی آن صورت گیرد.

پس از مراحل مشاوره و طراحی شبکه نوبت به اجرای شبکه می رسد که توسط کارشناسان و بررسی کردن نیازهای سازمان ها بر اساس طرح های داده شده به اجرا گذاشته می شود.

.

.

مراحل انجام طراحی و اجرای پسیو شبکه

در ابتدای کار متخصصان و کارشناسان به بازدید از محل انجام پروژه می روند و اطلاعات لازم برای طراحی پسیو شبکه را جمع آوری می کنند. سپس نقشه شبکه و زیرساخت آن را طراحی می کنند. پس از تایید نقشه توسط کارشناسان، کابل کشی شبکه آغاز می گردد و پس از آن رک ها،سوئیچ ها، روتر ها و تمامی تجهیزاتی که در داخل رک قرار دارد، نصب می شود سپس نوبت به نصب پریز ها، نود ها و ... می رسد و سپس تست سیگنال صورت می گیرد تا از نبودن قطعی در ارتباط کابل ها اطمینان حاصل شود. سایر تجهیزات نظارتی بعد از این مراحل راه اندازی می شود.

.

.

انواع خدمات پسیو شبکه

  • پسیو شبکهایجاد طرح و نقشه شبکه

  • انجام کابل کشی از جمله کابل کشی برق، تلفن و نصب سانترال

  • نصب تمامی تجهیزات جهت کنترل شبکه و زیرساخت آن از جمله نصب دوربین مدار بسته، سیستم های اعلام حریق، نصب رک، پریز ها، کیستون ها، روتر، سوئیچ، اتاق سرور و ...

  • داکت کشی شبکه و ترانکینگ   

 

.

مقالات بیشتر درخصوص طراحی و اجرای پسیو شبکه گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید

 

نصب و راه اندازی دکل مهاری G35 – نصب و راه اندازی دکل مهاری G55 – ریگلاژ دکل مهاری – نصب و راه اندازی – بازدید و سرویس دکل مهاری – اجرای دکل مهاری سراسر ایران – محاسبه فرکانس مناسب جهت ارتباط رادیویی  – لینک وایرلس –  محاسبه برد آنتن وایرلس – ارتباط رادیویی – امکان سنجی لینک وایرلس – طراحی و اجرای پسیو شبکه



:: برچسب‌ها: پسیو شبکه، اجرای پسیو شبکه، خدمات پسیو شبکه، خدمات اکتیو شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا

دکل مهاری به طور گسترده در ساخت شبکه های ارتباطی کاربرد دارد. دکل مهاری G35 یکی از مدلی های این دکل است که در این متن به معرفی و بررسی آن پرداخته می شود.

دکل مهاری به طور گسترده در ساخت شبکه تلفن همراه، شبکه های رایانه ای استفاده می شود. همچنین از این نوع دکل در رادیو و بی سیم کاربرد دارد. به دلیل مهار شدن این دکل از طریق سیم مهار متصل شده به زمین یا تکیه گاهی دیگر، به آن نام دکل مهاری داده اند. این دکل برای جایی که فضای کافی وجود داشته باشد مناسب است و مزیت آن وزن پایین است.

.

دکل مهاری G35 دکل مهاری g35به دلایل نصب آسان و کم هزینه، سبک بودن و قیمت ارزان این دکل بسیار پر استفاده شده است و حتی روی پشت بام ادارات و منازل نصب می شود. دکل مهاری در انواع مختلفی تولید می شود که یکی از آن ها سری G است که در ابعاد G25،G35،G45،G55،G65،G80 تولید می شود. عدد مقابل G عرض قاعده بخش ها به سانتی متر است. دکل مهاری G35 به صورت سه ضلعی است و عدد 35، عرض قاعده 35 سانتی متری هر یک از سه وجه دکل را نشان می دهد.

دکل G35 از سکشن های 3 متری مثلثی تشکیل شده که پایه های آن از لوله نمره 3 هستند و در تیپ A از طریق میلگردهای نمره 8 به شکل خرپایی متصل می شوند. این نوع دکل برای نصب تا ارتفاع حداکثر 36 متری توصیه می شود.

.

.

.

متعلقات دکل مهاری G35

دکل مهاری g35این نوع دکل اغلب در پشت بام ها نصب می شود و در هر 9 متر و گاهی اوقات هر 6 متر به وسیله سیم مهار از سه جهت با زاویه 120 درجه مهار می شود. هر سکشن از یک بدنه لوله ای و اتصالات میلگردی که با جوش CO2 به هم متصل می باشند تشکیل شده است. هر سکشن طبق استاندارد دارای 8 ردیف پله برای افزایش مقاومت و ایستایی دکل و همچنین سهولت برای بالا  از آن طراحی شده است.

.

برای جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی، دکل دارای پوشش گالوانیزه گرم است. متعلقات دکل G35 عبارت اند از: صفحه بیس دکل حفاری، سیم مهار دکل، سکشن یا بدنه، کمربند دکل، مهارکش، کرپی (کلمس) و گوشواره، تاج دکل، صفحه تعادل، پیچ و مهره، تسمه کمربندی، صفحه پشت دیوار، میله انکر بولت یا عصایی.

.

.

.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۶۶۹۷۷۹۷۲    –    ۰۲۱۶۶۹۷۷۹۸۷

۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴

.

.

مقالات بیشتر درخصوص دکل مهاری گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: دکل مهاری , دکل مهاری g35 , نصب دکل مهاری , راه اندازی دکل مهاری , نصب دکل مهاری g35 ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()