نوشته شده توسط : محمدرضا

کریو کنترل Kerio Control

امروزه اینترنت یکی از پر کاربردترین سرویس ها در سازمانها، ادارات، شرکت ها و … است در نتیجه باید نظارت و مدیریتی کلی روی آن باشد. مثلا آیا کارمندان و کاربران اینترنت، در این سازمان ها استفاده بهینه در جهت وظایفشان انجام می دهند یا استفاده ای تفریحی از این سرویس می کنند و وظیفه محولشان را فراموش می‌کنند از این رو ما فایروال کریو کنترل رو به شما معرفی میکنیم.

کریو کنترل

.

Kerio Control یا کریو کنترل دارای بهترین طراحی شبکه است و سازمان، شرکت و یا اداره شما را از هجوم تهدیدات فلج کننده حفاظت می‌کند. این نرم افزار، امنیتی قوی در شبکه و هوشی پایدار را فراهم می کند.

.

کریو کنترل - فایروال کریو - Kerio Control

Kerio Control به صورت اتوماتیک لایه های امنیتی را پیدا کرده و مانع از اعمال تهدیدات در شبکه می شود تا زمانی که مدیر شبکه انعطاف پذیری های مورد نظرش را با استفاده از Policy Tools ها نسبت به کاربران اعمال کند؛ کنترل مدیرت پهنای باند، مونیتورینگ دقیق شبکه و اتصالات IPSec V.P.N برای دسکتاپ ها، دستگاه های موبایل و سایت های مختلف.

نسخه ۸ از این محصول به صورت نسخه Software Appliance ارائه می شود که بی نیاز از سیستم عامل است. در واقع Kerio Control Software Appliance یک نسخه Customize شده از لینوکس است که نرم افزار Kerio Control بر روی آن نصب شده است.

.

نرم افزارها و سخت افزارهای فایروالی متنوعی جهت نظارت و مدیریت اینترنت سازمان ها و ادارات وجود دارد که از آن جمله می توان به نرم افزارهای ISA Server و Kerio Control اشاره کرد و از سخت افزارها نیز می توان Cisco ASA را نام برد. به فایروال های سخت افزاری UTM نیز گفته می‌شود.

.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Kerio Control

  1. مدیریت کاربر
  2. قابلیت یکپارچه شدن با Active Directory
  3. اعتبار سنجی کاربران برای دسترسی به شبکه
  4. قابلیت اختصاص IP به طور خودکار (DHCP)
  5. امکان تعریف قواعد دسترسی به شبکه و اینترنت برای هر کاربر
  6. نظارت بر فعالیت کاربران در وب
  7. دارای دیواره آتش جهت کنترل دسترسی، جلو گیری از نفوذ و خرابکاری در شبکه
  8. دارای سیستم شناسایی و ممانعت از نفوذ (IPS)
  9. توانایی جلوگیری از ورود آگهی های تبلیغاتی اینترنتی
  10. مدیریت پهنای باند
  11. قابلیت سهمیه بندی پهنای باند برای برنامه های مختلف
  12. پشتیبانی از VoIP، پروتکل ارسال صوت از طریق اینترنت

 

فایروال کریو کنترل http://aytaak.ir/kerio-control/

دیوار آتش یا Firewallفایروال کریو

اصلی ترین وظیفه یک دیوارآتش مستقر در محیط، نظارت بر ترافیک ورودی و خروجی شبکه بر مبنای سیاست امنیتی سازمان است. Kerio Control، قادر است برای نظارت بر ترافیک اینترنت قواعد قابل درک و ساده ای را مبتنی بر رویه های امنیتی شبکه پیشنهاد دهد. دستیار نصب خودکار فراهم شده در نرم افزار می‌تواند خیلی به سرعت این کار را به انجام برساند.

سیستم ضد نفوذ (IPS)

سیستم ضد نفوذ Kerio Control می تواند بطور غیر محسوس تمامی ترافیک ورودی و خروجی شبکه را تحت نظارت قرار دهد و در کنار دیواره آتش سرویس دهنده های داخل شبکه را از هرگونه نفوذ و ارتباط غیر مجاز در امان دارد.

محافظت در مقابل ویروس ها

داشتن ضدویروس در محیط شبکه، خطر انتشار سریع ویروس را کاهش می‌دهد. Kerio Control، به طور اختیاری یک پویشگر قوی، مختص ویروس را برا ی ترافیک ورودی و خروجی HTTP ,FTP ,SMTP ,POP3 فراهم نموده است.

پشتیبانی از VPN

هنگامیکه لازم است بین دو شبکه و یا سرویس دهنده و ایستگاه های کاری، شبکه خصوصی مجازی برقرار گردد، Kerio Control اجازه می‌دهد با استفاده از پرتکلهای IPSec NAT و PPTP VPN این ارتباط ایمن به سادگی برقرار شود.

پشتیبانی از VoIP

برقراری ارتباط تلفنی از طریق شبکه ای که تحت محافظت دیواره آتش قرار داشته باشد، کار مشکلی است زیرا اساساً پرتکلهای VoIP مانند H.323 جهت گذر آسان از میان دیواره آتش طراحی نشده اند. Kerio Control، اجازه می‌دهد،VoIP در کنار آن به اجرا در آید تا از رها ساختن عمومی زیر ساختهای VoIP در اینترنت بدون امنیت لازم بی نیاز شوید.

نظارت بر محتوای Web

Kerio Control به طور خودکار دارای ویژگی اعمال محدودیت بر روی محتوای صفحات وب است که بر مبنای کلید واژه، دسترسی به یک سایت را می‌تواند مسدود کند و بطور افزودنی Kerio Control با نرم افزار پالایشی Cobion Orang Filter تجهیز شده است.

در این نرم افزار محتوای صفحات وب، به ۵۸ مقوله مختلف نظیر اخبار، بازی، خرید، ورزش، مسافرت و غیره تقسیم شده است و می‌تواند دسترسی کاربران مختلف، به مقوله های گوناگون را کنترل و یا مسدود کند.

.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

02166977972   –   02166977987

09123621699

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/



:: برچسب‌ها: فایروال کریو ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا

نصب و راه اندازی و فروش ویپ VOIP

ویپ چیست ؟

سیستم تلفن تحت شبکه ویپ Voip در سازمانها به عنوان مرکز تلفن ویپ عمل می کند. سیستم تلفنی ویپ voip کمک شایانی در کاهش هزینه های تلفن می کند و برای شرکت ها مناسب است.

خدمات ویپبا بزرگتر شدن سازمانها و افزایش شعبات مختلف شرکتها در شهرهای مختلف و حتی دیگر کشورها، نیاز به استفاده از سیستم تلفنی ویپvoip  روز به روز بیشتر احساس می شود. این سیستم به علت سهولت در کاربری، مدیریت آسان، انعطاف پذیری بالا و مزایای بیشماری که نسبت به سیستم تلفن مرکزی سنتی دارد بسیار

.

.

سیستم تلفن مرکزی سنتی

در ادارات و شرکت ها که معمولا لازم است بین بخش های مختلف شرکت ، ارتباط برقرار شود از سیستم تلفن مرکزی استفاده می شود. سیستم تلفن تحت شبکه ویپ VOIP از یک تلفن سانترال آنالوگ ،گوشی های آنالوگ و کابل های تلفن آنالوگ تشکیل می شوند. تلفن سانترال آنالوگ، کار انتقال تماس به خطوط داخلی را انجام می دهد. برای پیاده سازی این سیستم سنتی، نیاز به حضور کارشناسان این حوزه، جهت پیاده سازی کابل کشی ها مورد نیاز است که همین موضوع نقطه ضعفی برای آن محسوب می شود و یکی از مهمترین دلایلی می باشد که ما را به استفاده از سیستم تلفن تحت شبکه ویپ با پیاده سازی راحت تر سوق دهد.

 

معرفی سیستم تلفنی ویپvoip 

نصب و راه اندازی ویپ VOIPسیستم تلفن تحت شبکه ویپvoip  ، نام یک سیستم تلفنی است که با استفاده از اینترنت ،ارتباطات تلفنی را برقرار می کند و نام آن هم بر گرفته از سرواژه های عبارت Voice Over Internet Protocol به معنای ارتباط تلفنی از طریق اینترنت می باشد.با ظهور سیستم تلفن مرکزی ویپvoip  ،استفاده از سیستم تلفن سنتی که بر پایه سوئیچ مداری کار می کرد منسوخ شده است. این امر به علت امکانات و مزایای بی نظیری است که این سیستم تلفنی به همراه دارد. برای پیاده سازی سخت افزاری سیستم تلفن ویپvoip  نیاز به حضور کارشناسان این حوزه نداریم و طراحی آن به گونه ای است که به راحتی قابل اجراست.

.

اجزای سیستم تلفنی ویپvoip 

  • هسته اصلی عملکرد سیستم تلفنی ویپvoip  ، وجود شبکه محلی (LAN) می باشد.این شبکه تمام بخش های سیستم را به هم وصل می کند.

  • سرور ویپvoip ، که یه سانترال است که در بستر IP (پروتکل اینترنتی) کار می کند.این سانترال نسبت به سانترال های آنالوگ ، بسیار کوچکتر است.

  • تلفن های ویپvoip  که نسبت به تلفن های آنالوگ کمی گرانتر هستند در عوض امکانات بسیاری دارند.این تلفن ها از طریق کابل شبکه به شبکه کامپیوتری وصل می شوند و با سرور ارتباط برقرار می کنند.

  • گیت وی ویپvoip ، دستگاهی است که ارتباط بین سیستم تلفنی ویپvoip  را با خطوط آنالوگ شهری برقرار می سازد.

.

مزایای نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه ویپvoip (مزایای ویپ)

  • تجهیزات ویپپیاده سازی آسان: می توان نرم افزار ویپvoip  را بر روی کامپیوتر نصب کرد و پیکربندی آن را با اجرای چندین دستورالعمل ،انجام داد.

  • استفاده از شبکه کامپیوتری به جای سیم کشی مجزا: شما برای استفاده از این سیستم نیاز ندارید که سیم کشی جداگانه ای انجام دهید و کافیست که گوشی خود را به پورت استاندارد نزدیکترین کامپیوتر در شبکه، متصل کنید. همچنین در صورتی که از نرم افزار ویپ تلفنی استفاده می کنید تنها کافیست آن  را بر روی کامپیوتر متصل به شبکه نصب کنید. این نرم افزارها به صورت متن باز و رایگان در اختیار همگان هستند. این قابلیت ها، منجر به سهولت در افزایش دادن تعداد کاربران سیستم تلفن تحت شبکه ویپvoip  می شود.

  • کاهش هزینه ها: یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از سیستم voip این است که هزینه تمام شده برای تماس های تلفنی شرکت شما کاهش پیدا می کند.

  • مدیریت آسان: نرم افزار مورد استفاده دارای اشکال گرافیکی است که به راحتی می توانید با آن کار کنید و تنظیمات خود را در آن انجام دهید.

  • سازگاری با انواع گوشی ها و تجهیزات : استاندارد مورد استفاده در سیستم تلفن ویپvoip  ، SIP است و هر تجهیزاتی که از این استاندارد پشتیبانی کند در این سیستم قابل استفاده است. بنابراین می توان انواع و اقسام گوشی ها درمدل های مختلف و با برندهای مختلف  که از این استاندارد پشتیبانی کنند را در سیستم تلفن voip به کار گرفت.

.

سیستم تلفنی voip برای استفاده چه کسانی است؟

  • در یک شرکت برای ارتباط بین قسمت های مختلف ، به جای خطوط تلفن شهری ،می توان از سیستم تلفنی ویپvoip  استفاده کرد.این کار موجب صرفه جویی در هزینه های شرکت خواهد شد.

  • شرکت هایی که دارای چندین شعبه هستند، معمولا نیاز دارند که بین این شعب ارتباط تلفنی برقرار کنند. سیستم تلفنی ویپvoip  به علت قابلیت های فراوان آن ، برای استفاده این شرکتها ،مناسب ترین گزینه انتخاب است.

  • بسیاری از شرکت های بزرگ که با تبلیغات و برندسازی به جذب مشتری می پردازند با حجم زیادی از تماس های تلفنی در هر ساعت روبرو هستند. برای از دست ندادن مشتریان و جلب رضایت آنها ، باید از سیستم تلفنی استفاده کنند که امکاناتی نظیر صف انتظار داشته باشد، که سیستم تلفنی ویپvoip  از این امکان نیز برخوردار است.

  • در عصر ارتباطات ، شاید ارتباط تنها از طریق صدا برای رساندن پیام به مخاطب کافی نباشد و نیاز به انتقال دیتا و تصویر هم داشته باشیم. سیستم تلفنی ویپvoip  ،این نیاز ما را هم برآورده می کند.

  • سیستم تلفنی ویپvoip  به علت قابلیت ارسال تصویر همراه با صوت مناسب استفاده در ویدئو کنفرانس هاست.

  • از دیگر مزایای ویپ ارتباط با خارج از کشور از طریق خطوط تلفن شهری، مستلزم پرداخت بهای نسبتا سنگینی است و مقرون به صرفه نیست، با استفاده از سیستم تلفن ویپvoip  می توان به صورت رایگان با خارج از کشور ارتباط برقرار کرد.

  • با توجه به قیمت بسیار پایینتر هزینه های تماس در سیستم تلفن ویپ voip و مزایای آن، می توان در ساختمانهای نوساز که سیم کشی تلفن انجام نداده اند از این سیستم تلفنی مدرن و بهینه استفاده کرد.

 

در ادامه مجموعه ای از مزایای ویپ آورده شده است :

  • ترکیب صدا و اطلاعات در ارتباطات

  • استفاده از استاندارد SIP ،323

  • کاهش هزینه های پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و تلفن

  • پویایی و پیشرفت روز افزون نرم افزار

  • قابلیت توسعه و برنامه نویسی برای گوشی های تلفن و موبایل

  • پشتیبانی از امکانات مخابراتی کنونی و ارایه خدمات ویپ جدید، با هزینه پایین و سهولت در اجرا

 

امکانات مرکز تماس ویپ گروه فنی و مهندسی آی تک

برخی امکانات این سیستم در نرم افزار ویپ به شرح زیر است:

امکان ارائه داخلی به تعداد نا محدود برای کاربران

با توجه به سخت افزار و نرم افزار انتخابی برای ویپ ، می توانید تعداد مختلف و بسیار زیاد داخلی داشته باشید. با توجه به قیمت ویپ شما می توانید بهترین کیفیت و بهترین امکانات را استفاده کنید.

 

امکان دریافت Voicemail پیام صوتی

با استفاده از این سرویس در صورت عدم پاسخگویی کاربران می توان برای آنها پیام صوتی گذاشت . کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن پیام می باشد . همچنین امکان ذخیره سازی پیام بر روی سرور و در صورت نیاز حتی ایمیل کردن آن برای کاربر وجود دارد.

ضبط مکالمات

تمامی مکالماتی که در بستر نرم افزار ویپ در سیستم صورت می گیرد قابلیت ضبط شدن و ذخیره شدن در سرور را دارا می باشند و همچنین با کمک فشرده سازی می توان حجم مکالمات را تا اندازه بسیار خوبی کاهش داد.

نرم افزار تلفن Softphone

با نصب نرم افزار تلفن بر روی کامپیوتر ، امکان دسترسی به داخلی از طریق کامپیوتر کاربر فراهم خواهد شد . با این ویژگی از بیرون شرکت هم امکان ارتباط با سازمان بصورت بدون هزینه وجود دارد. همچنین می توان از لپ تاپ یا موبایل به عنوان تلفن ویپ استفاده کرد.

فکس به ایمیل

با استفاده از سرویس fax to email قابلیت دریافت اتوماتیک فکس های دریافتی و ارسال آنی آنها به ایمیل کاربر وجود خواهد داشت. بدین صورت در مصرف کاغذ صرفه جویی شده و به محیط زیست اهمیت داده خواهد شد . از طرف دیگر با ذخیره سازی اسناد و فکس های دریافتی در ایمیل،قابلیت دسترسی به آنها در هر مکان و زمان مقدور می باشد .

آی.وی.آر IVR

این ویژگی ( Interactive Voice Response) به شما امکان برقراری منوی صوتی بر اساس تماس کاربران را فراهم می کند و به کمک آن کاربر می تواند برای اتصال به بخش مورد نظر خود ، داخلی بخش مورد نظر خود را بر اساس پیام اتوماتیک خوانده شده وارد کند.

برای مثال در تماس با شرکتی که دارای بخش فروش، پشتیبانی و ... است، ابتدا پیام پخش شده و سپس برای ارتباط با هر بخش یک شماره اعلام می گردد. و بعد از آن تماس گیرنده با وارد کردن شماره مورد نظر به بخش مربوطه هدایت می شود.

صف انتظار

با استفاده از ویژگی صف انتظار، در صورت اشغال بودن خطوط دیگر ارتباط قطع نمی گردد و تماس های مخاطبان از دست نمی رود ،بلکه در صف انتظار قرار می گیرند و با آزاد شدن داخلی تماس برقرار شود.

مدیریت تماس در ساعات اداری

این ویژگی یکی از موارد پر کاربرد سیستم تلفن شرکت محسوب می شود. که در سیستم های VoIP با مقرر کردن ساعات کاری به راحتی قابل انجام خواهد بود.

گزارش گیری از تماس ها

این امکان وجود دارد که تماس کاربران به صورت گزارش در سیستم مرکز تماس ویپ ذخیره گردد که در نظارت بر تماس ها و ارائه گزارش های مختلف بر اساس تماس های تلفنی دریافتی بیانگر نحوه و میزان تماس هاست،و در عملیات مدیریتی شرکت قابل استفاده است .

 

گوشی ویپ

گوشی تلفن ویپ انواع مختلفی دارد : گوشی تلفن ویپ رومیزی ، گوشی های بی سیم، گوشی ویپ رومیزی تصویری.

فروش تجهیزات ویپ

ما در فروشگاه اینترنتی خود میتوانیم کمک شایسته ای به شما جهت فروش تجهیزات ویپ انجام دهیم. یا میتوانید با ما تماس بگیرید و از آخرین قیمت ها با اطلاع شوید.

آموزش ویپ

ما در گروه فنی و مهندسی آی تک با استفاده از کادر مجرب و تخصصی کلیه دوره های آموزش ویپ را بصورت کاملا حرفه ای و با قیمت مناسب به شما آموزش می دهیم.

فروش ویپ

.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

02166977972   –   02166977987

09123621699

 

مقالات بیشتر نصب و راه اندازی ویپ توسط گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: مزایای ویپ ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا

نصب و راه اندازی و فروش ویپ VOIP

ویپ چیست ؟

سیستم تلفن تحت شبکه ویپ Voip در سازمانها به عنوان مرکز تلفن ویپ عمل می کند. سیستم تلفنی ویپ voip کمک شایانی در کاهش هزینه های تلفن می کند و برای شرکت ها مناسب است.

خدمات ویپبا بزرگتر شدن سازمانها و افزایش شعبات مختلف شرکتها در شهرهای مختلف و حتی دیگر کشورها، نیاز به استفاده از سیستم تلفنی ویپvoip  روز به روز بیشتر احساس می شود. این سیستم به علت سهولت در کاربری، مدیریت آسان، انعطاف پذیری بالا و مزایای بیشماری که نسبت به سیستم تلفن مرکزی سنتی دارد بسیار

.

.

سیستم تلفن مرکزی سنتی

در ادارات و شرکت ها که معمولا لازم است بین بخش های مختلف شرکت ، ارتباط برقرار شود از سیستم تلفن مرکزی استفاده می شود. سیستم تلفن تحت شبکه ویپ VOIP از یک تلفن سانترال آنالوگ ،گوشی های آنالوگ و کابل های تلفن آنالوگ تشکیل می شوند. تلفن سانترال آنالوگ، کار انتقال تماس به خطوط داخلی را انجام می دهد. برای پیاده سازی این سیستم سنتی، نیاز به حضور کارشناسان این حوزه، جهت پیاده سازی کابل کشی ها مورد نیاز است که همین موضوع نقطه ضعفی برای آن محسوب می شود و یکی از مهمترین دلایلی می باشد که ما را به استفاده از سیستم تلفن تحت شبکه ویپ با پیاده سازی راحت تر سوق دهد.

 

معرفی سیستم تلفنی ویپvoip 

نصب و راه اندازی ویپ VOIPسیستم تلفن تحت شبکه ویپvoip  ، نام یک سیستم تلفنی است که با استفاده از اینترنت ،ارتباطات تلفنی را برقرار می کند و نام آن هم بر گرفته از سرواژه های عبارت Voice Over Internet Protocol به معنای ارتباط تلفنی از طریق اینترنت می باشد.با ظهور سیستم تلفن مرکزی ویپvoip  ،استفاده از سیستم تلفن سنتی که بر پایه سوئیچ مداری کار می کرد منسوخ شده است. این امر به علت امکانات و مزایای بی نظیری است که این سیستم تلفنی به همراه دارد. برای پیاده سازی سخت افزاری سیستم تلفن ویپvoip  نیاز به حضور کارشناسان این حوزه نداریم و طراحی آن به گونه ای است که به راحتی قابل اجراست.

.

اجزای سیستم تلفنی ویپvoip 

  • هسته اصلی عملکرد سیستم تلفنی ویپvoip  ، وجود شبکه محلی (LAN) می باشد.این شبکه تمام بخش های سیستم را به هم وصل می کند.

  • سرور ویپvoip ، که یه سانترال است که در بستر IP (پروتکل اینترنتی) کار می کند.این سانترال نسبت به سانترال های آنالوگ ، بسیار کوچکتر است.

  • تلفن های ویپvoip  که نسبت به تلفن های آنالوگ کمی گرانتر هستند در عوض امکانات بسیاری دارند.این تلفن ها از طریق کابل شبکه به شبکه کامپیوتری وصل می شوند و با سرور ارتباط برقرار می کنند.

  • گیت وی ویپvoip ، دستگاهی است که ارتباط بین سیستم تلفنی ویپvoip  را با خطوط آنالوگ شهری برقرار می سازد.

.

مزایای نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه ویپvoip (مزایای ویپ)

  • تجهیزات ویپپیاده سازی آسان: می توان نرم افزار ویپvoip  را بر روی کامپیوتر نصب کرد و پیکربندی آن را با اجرای چندین دستورالعمل ،انجام داد.

  • استفاده از شبکه کامپیوتری به جای سیم کشی مجزا: شما برای استفاده از این سیستم نیاز ندارید که سیم کشی جداگانه ای انجام دهید و کافیست که گوشی خود را به پورت استاندارد نزدیکترین کامپیوتر در شبکه، متصل کنید. همچنین در صورتی که از نرم افزار ویپ تلفنی استفاده می کنید تنها کافیست آن  را بر روی کامپیوتر متصل به شبکه نصب کنید. این نرم افزارها به صورت متن باز و رایگان در اختیار همگان هستند. این قابلیت ها، منجر به سهولت در افزایش دادن تعداد کاربران سیستم تلفن تحت شبکه ویپvoip  می شود.

  • کاهش هزینه ها: یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از سیستم voip این است که هزینه تمام شده برای تماس های تلفنی شرکت شما کاهش پیدا می کند.

  • مدیریت آسان: نرم افزار مورد استفاده دارای اشکال گرافیکی است که به راحتی می توانید با آن کار کنید و تنظیمات خود را در آن انجام دهید.

  • سازگاری با انواع گوشی ها و تجهیزات : استاندارد مورد استفاده در سیستم تلفن ویپvoip  ، SIP است و هر تجهیزاتی که از این استاندارد پشتیبانی کند در این سیستم قابل استفاده است. بنابراین می توان انواع و اقسام گوشی ها درمدل های مختلف و با برندهای مختلف  که از این استاندارد پشتیبانی کنند را در سیستم تلفن voip به کار گرفت.

.

سیستم تلفنی voip برای استفاده چه کسانی است؟

  • در یک شرکت برای ارتباط بین قسمت های مختلف ، به جای خطوط تلفن شهری ،می توان از سیستم تلفنی ویپvoip  استفاده کرد.این کار موجب صرفه جویی در هزینه های شرکت خواهد شد.

  • شرکت هایی که دارای چندین شعبه هستند، معمولا نیاز دارند که بین این شعب ارتباط تلفنی برقرار کنند. سیستم تلفنی ویپvoip  به علت قابلیت های فراوان آن ، برای استفاده این شرکتها ،مناسب ترین گزینه انتخاب است.

  • بسیاری از شرکت های بزرگ که با تبلیغات و برندسازی به جذب مشتری می پردازند با حجم زیادی از تماس های تلفنی در هر ساعت روبرو هستند. برای از دست ندادن مشتریان و جلب رضایت آنها ، باید از سیستم تلفنی استفاده کنند که امکاناتی نظیر صف انتظار داشته باشد، که سیستم تلفنی ویپvoip  از این امکان نیز برخوردار است.

  • در عصر ارتباطات ، شاید ارتباط تنها از طریق صدا برای رساندن پیام به مخاطب کافی نباشد و نیاز به انتقال دیتا و تصویر هم داشته باشیم. سیستم تلفنی ویپvoip  ،این نیاز ما را هم برآورده می کند.

  • سیستم تلفنی ویپvoip  به علت قابلیت ارسال تصویر همراه با صوت مناسب استفاده در ویدئو کنفرانس هاست.

  • ارتباط با خارج از کشور از طریق خطوط تلفن شهری، مستلزم پرداخت بهای نسبتا سنگینی است و مقرون به صرفه نیست، با استفاده از سیستم تلفن ویپvoip  می توان به صورت رایگان با خارج از کشور ارتباط برقرار کرد.

  • با توجه به قیمت بسیار پایینتر هزینه های تماس در سیستم تلفن ویپ voip و مزایای آن، می توان در ساختمانهای نوساز که سیم کشی تلفن انجام نداده اند از این سیستم تلفنی مدرن و بهینه استفاده کرد.

 

در ادامه مجموعه ای از مزیت های ویپ آورده شده است :

  • ترکیب صدا و اطلاعات در ارتباطات

  • استفاده از استاندارد SIP ،323

  • کاهش هزینه های پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و تلفن

  • پویایی و پیشرفت روز افزون نرم افزار

  • قابلیت توسعه و برنامه نویسی برای گوشی های تلفن و موبایل

  • پشتیبانی از امکانات مخابراتی کنونی و ارایه خدمات ویپ جدید، با هزینه پایین و سهولت در اجرا

 

امکانات مرکز تماس ویپ گروه فنی و مهندسی آی تک

برخی امکانات این سیستم در نرم افزار ویپ به شرح زیر است:

امکان ارائه داخلی به تعداد نا محدود برای کاربران

با توجه به سخت افزار و نرم افزار انتخابی برای ویپ ، می توانید تعداد مختلف و بسیار زیاد داخلی داشته باشید. با توجه به قیمت ویپ شما می توانید بهترین کیفیت و بهترین امکانات را استفاده کنید.

 

امکان دریافت Voicemail پیام صوتی

با استفاده از این سرویس در صورت عدم پاسخگویی کاربران می توان برای آنها پیام صوتی گذاشت . کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن پیام می باشد . همچنین امکان ذخیره سازی پیام بر روی سرور و در صورت نیاز حتی ایمیل کردن آن برای کاربر وجود دارد.

ضبط مکالمات

تمامی مکالماتی که در بستر نرم افزار ویپ در سیستم صورت می گیرد قابلیت ضبط شدن و ذخیره شدن در سرور را دارا می باشند و همچنین با کمک فشرده سازی می توان حجم مکالمات را تا اندازه بسیار خوبی کاهش داد.

نرم افزار تلفن Softphone

با نصب نرم افزار تلفن بر روی کامپیوتر ، امکان دسترسی به داخلی از طریق کامپیوتر کاربر فراهم خواهد شد . با این ویژگی از بیرون شرکت هم امکان ارتباط با سازمان بصورت بدون هزینه وجود دارد. همچنین می توان از لپ تاپ یا موبایل به عنوان تلفن ویپ استفاده کرد.

فکس به ایمیل

با استفاده از سرویس fax to email قابلیت دریافت اتوماتیک فکس های دریافتی و ارسال آنی آنها به ایمیل کاربر وجود خواهد داشت. بدین صورت در مصرف کاغذ صرفه جویی شده و به محیط زیست اهمیت داده خواهد شد . از طرف دیگر با ذخیره سازی اسناد و فکس های دریافتی در ایمیل،قابلیت دسترسی به آنها در هر مکان و زمان مقدور می باشد .

آی.وی.آر IVR

این ویژگی ( Interactive Voice Response) به شما امکان برقراری منوی صوتی بر اساس تماس کاربران را فراهم می کند و به کمک آن کاربر می تواند برای اتصال به بخش مورد نظر خود ، داخلی بخش مورد نظر خود را بر اساس پیام اتوماتیک خوانده شده وارد کند.

برای مثال در تماس با شرکتی که دارای بخش فروش، پشتیبانی و ... است، ابتدا پیام پخش شده و سپس برای ارتباط با هر بخش یک شماره اعلام می گردد. و بعد از آن تماس گیرنده با وارد کردن شماره مورد نظر به بخش مربوطه هدایت می شود.

صف انتظار

با استفاده از ویژگی صف انتظار، در صورت اشغال بودن خطوط دیگر ارتباط قطع نمی گردد و تماس های مخاطبان از دست نمی رود ،بلکه در صف انتظار قرار می گیرند و با آزاد شدن داخلی تماس برقرار شود.

مدیریت تماس در ساعات اداری

این ویژگی یکی از موارد پر کاربرد سیستم تلفن شرکت محسوب می شود. که در سیستم های VoIP با مقرر کردن ساعات کاری به راحتی قابل انجام خواهد بود.

گزارش گیری از تماس ها

این امکان وجود دارد که تماس کاربران به صورت گزارش در سیستم مرکز تماس ویپ ذخیره گردد که در نظارت بر تماس ها و ارائه گزارش های مختلف بر اساس تماس های تلفنی دریافتی بیانگر نحوه و میزان تماس هاست،و در عملیات مدیریتی شرکت قابل استفاده است .

 

گوشی ویپ

گوشی تلفن ویپ انواع مختلفی دارد : گوشی تلفن ویپ رومیزی ، گوشی های بی سیم، گوشی ویپ رومیزی تصویری.

فروش تجهیزات ویپ

ما در فروشگاه اینترنتی خود میتوانیم کمک شایسته ای به شما جهت فروش تجهیزات ویپ انجام دهیم. یا میتوانید با ما تماس بگیرید و از آخرین قیمت ها با اطلاع شوید.

آموزش ویپ

ما در گروه فنی و مهندسی آی تک با استفاده از کادر مجرب و تخصصی کلیه دوره های آموزش ویپ را بصورت کاملا حرفه ای و با قیمت مناسب به شما آموزش می دهیم.

فروش ویپ

.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

02166977972   –   02166977987

09123621699

 

مقالات بیشتر نصب و راه اندازی ویپ توسط گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید

منبع : http://aytaak.ir/



:: برچسب‌ها: تلفن ویپ ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا

نصب و راه اندازی ویپ VOIP

سیستم تلفن تحت شبکه ویپ Voip در سازمانها به عنوان مرکز تلفن عمل می کند. سیستم تلفنی ویپ voip کمک شایانی در کاهش هزینه های تلفن می کند و برای شرکت ها مناسب است.

نصب و راه اندازی ویپ VOIPبا بزرگتر شدن سازمانها و افزایش شعبات مختلف شرکتها در شهرهای مختلف و حتی دیگر کشورها، نیاز به استفاده از سیستم تلفنی ویپvoip  روز به روز بیشتر احساس می شود. این سیستم به علت سهولت در کاربری، مدیریت آسان، انعطاف پذیری بالا و مزایای بیشماری که نسبت به سیستم تلفن مرکزی سنتی دارد بسیار

.

.

سیستم تلفن مرکزی سنتی

در ادارات و شرکت ها که معمولا لازم است بین بخش های مختلف شرکت ، ارتباط برقرار شود از سیستم تلفن مرکزی استفاده می شود. سیستم تلفن تحت شبکه ویپ VOIP از یک تلفن سانترال آنالوگ ،گوشی های آنالوگ و کابل های تلفن آنالوگ تشکیل می شوند. تلفن سانترال آنالوگ، کار انتقال تماس به خطوط داخلی را انجام می دهد. برای پیاده سازی این سیستم سنتی، نیاز به حضور کارشناسان این حوزه، جهت پیاده سازی کابل کشی ها مورد نیاز است که همین موضوع نقطه ضعفی برای آن محسوب می شود و یکی از مهمترین دلایلی می باشد که ما را به استفاده از سیستم تلفن تحت شبکه ویپ با پیاده سازی راحت تر سوق دهد.

 

معرفی سیستم تلفنی ویپvoip 

نصب و راه اندازی ویپ VOIPسیستم تلفن تحت شبکه ویپvoip  ، نام یک سیستم تلفنی است که با استفاده از اینترنت ،ارتباطات تلفنی را برقرار می کند و نام آن هم بر گرفته از سرواژه های عبارت Voice Over Internet Protocol به معنای ارتباط تلفنی از طریق اینترنت می باشد.با ظهور سیستم تلفن مرکزی ویپvoip  ،استفاده از سیستم تلفن سنتی که بر پایه سوئیچ مداری کار می کرد منسوخ شده است. این امر به علت امکانات و مزایای بی نظیری است که این سیستم تلفنی به همراه دارد. برای پیاده سازی سخت افزاری سیستم تلفن ویپvoip  نیاز به حضور کارشناسان این حوزه نداریم و طراحی آن به گونه ای است که به راحتی قابل اجراست.

.

اجزای سیستم تلفنی ویپvoip 

  • هسته اصلی عملکرد سیستم تلفنی ویپvoip  ، وجود شبکه محلی (LAN) می باشد.این شبکه تمام بخش های سیستم را به هم وصل می کند.

  • سرور ویپvoip ، که یه سانترال است که در بستر IP (پروتکل اینترنتی) کار می کند.این سانترال نسبت به سانترال های آنالوگ ، بسیار کوچکتر است.

  • تلفن های ویپvoip  که نسبت به تلفن های آنالوگ کمی گرانتر هستند در عوض امکانات بسیاری دارند.این تلفن ها از طریق کابل شبکه به شبکه کامپیوتری وصل می شوند و با سرور ارتباط برقرار می کنند.

  • گیت وی ویپvoip ، دستگاهی است که ارتباط بین سیستم تلفنی ویپvoip  را با خطوط آنالوگ شهری برقرار می سازد.

.

مزایای نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه ویپvoip 

  • نصب و راه اندازی ویپ VOIPپیاده سازی آسان: می توان نرم افزار سیستم تلفنی ویپvoip  را بر روی کامپیوتر نصب کرد و پیکربندی آن را با اجرای چندین دستورالعمل ،انجام داد.

  • استفاده از شبکه کامپیوتری به جای سیم کشی مجزا: شما برای استفاده از این سیستم نیاز ندارید که سیم کشی جداگانه ای انجام دهید و کافیست که گوشی خود را به پورت استاندارد نزدیکترین کامپیوتر در شبکه، متصل کنید. همچنین در صورتی که از نرم افزار تلفنی استفاده می کنید تنها کافیست آن  را بر روی کامپیوتر متصل به شبکه نصب کنید. این نرم افزارها به صورت متن باز و رایگان در اختیار همگان هستند. این قابلیت ها، منجر به سهولت در افزایش دادن تعداد کاربران سیستم تلفن تحت شبکه ویپvoip  می شود.

  • کاهش هزینه ها: یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از سیستم voip این است که هزینه تمام شده برای تماس های تلفنی شرکت شما کاهش پیدا می کند.

  • مدیریت آسان: نرم افزار مورد استفاده دارای اشکال گرافیکی است که به راحتی می توانید با آن کار کنید و تنظیمات خود را در آن انجام دهید.

  • سازگاری با انواع گوشی ها و تجهیزات : استاندارد مورد استفاده در سیستم تلفن ویپvoip  ، SIP است و هر تجهیزاتی که از این استاندارد پشتیبانی کند در این سیستم قابل استفاده است. بنابراین می توان انواع و اقسام گوشی ها درمدل های مختلف و با برندهای مختلف  که از این استاندارد پشتیبانی کنند را در سیستم تلفن voip به کار گرفت.

.

سیستم تلفنی voip برای استفاده چه کسانی است؟

  • در یک شرکت برای ارتباط بین قسمت های مختلف ، به جای خطوط تلفن شهری ،می توان از سیستم تلفنی ویپvoip  استفاده کرد.این کار موجب صرفه جویی در هزینه های شرکت خواهد شد.

  • شرکت هایی که دارای چندین شعبه هستند، معمولا نیاز دارند که بین این شعب ارتباط تلفنی برقرار کنند. سیستم تلفنی ویپvoip  به علت قابلیت های فراوان آن ، برای استفاده این شرکتها ،مناسب ترین گزینه انتخاب است.

  • بسیاری از شرکت های بزرگ که با تبلیغات و برندسازی به جذب مشتری می پردازند با حجم زیادی از تماس های تلفنی در هر ساعت روبرو هستند. برای از دست ندادن مشتریان و جلب رضایت آنها ، باید از سیستم تلفنی استفاده کنند که امکاناتی نظیر صف انتظار داشته باشد، که سیستم تلفنی ویپvoip  از این امکان نیز برخوردار است.

  • در عصر ارتباطات ، شاید ارتباط تنها از طریق صدا برای رساندن پیام به مخاطب کافی نباشد و نیاز به انتقال دیتا و تصویر هم داشته باشیم. سیستم تلفنی ویپvoip  ،این نیاز ما را هم برآورده می کند.

  • سیستم تلفنی ویپvoip  به علت قابلیت ارسال تصویر همراه با صوت مناسب استفاده در ویدئو کنفرانس هاست.

  • ارتباط با خارج از کشور از طریق خطوط تلفن شهری، مستلزم پرداخت بهای نسبتا سنگینی است و مقرون به صرفه نیست، با استفاده از سیستم تلفن ویپvoip  می توان به صورت رایگان با خارج از کشور ارتباط برقرار کرد.

  • با توجه به قیمت بسیار پایینتر هزینه های تماس در سیستم تلفن ویپ voip و مزایای آن، می توان در ساختمانهای نوساز که سیم کشی تلفن انجام نداده اند از این سیستم تلفنی مدرن و بهینه استفاده کرد.

 

در ادامه مجموعه ای از مزیت های ویپ آورده شده است :

  • ترکیب صدا و اطلاعات در ارتباطات

  • استفاده از استاندارد SIP ،323

  • کاهش هزینه های پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و تلفن

  • پویایی و پیشرفت روز افزون نرم افزار

  • قابلیت توسعه و برنامه نویسی برای گوشی های تلفن و موبایل

  • پشتیبانی از امکانات مخابراتی کنونی و ارایه خدمات جدید، با هزینه پایین و سهولت در اجرا

 

امکانات مرکز تماس ویپ گروه فنی و مهندسی آی تک

برخی امکانات این سیستم در نرم افزار ویپ به شرح زیر است:

امکان ارائه داخلی به تعداد نا محدود برای کاربران

با توجه به سخت افزار و نرم افزار انتخابی برای ویپ ، می توانید تعداد مختلف و بسیار زیاد داخلی داشته باشید.

امکان دریافت Voicemail پیام صوتی

با استفاده از این سرویس در صورت عدم پاسخگویی کاربران می توان برای آنها پیام صوتی گذاشت . کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن پیام می باشد . همچنین امکان ذخیره سازی پیام بر روی سرور و در صورت نیاز حتی ایمیل کردن آن برای کاربر وجود دارد.

ضبط مکالمات

تمامی مکالماتی که در بستر نرم افزار ویپ در سیستم صورت می گیرد قابلیت ضبط شدن و ذخیره شدن در سرور را دارا می باشند و همچنین با کمک فشرده سازی می توان حجم مکالمات را تا اندازه بسیار خوبی کاهش داد.

نرم افزار تلفن Softphone

با نصب نرم افزار تلفن بر روی کامپیوتر ، امکان دسترسی به داخلی از طریق کامپیوتر کاربر فراهم خواهد شد . با این ویژگی از بیرون شرکت هم امکان ارتباط با سازمان بصورت بدون هزینه وجود دارد. همچنین می توان از لپ تاپ یا موبایل به عنوان تلفن ویپ استفاده کرد.

فکس به ایمیل

با استفاده از سرویس fax to email قابلیت دریافت اتوماتیک فکس های دریافتی و ارسال آنی آنها به ایمیل کاربر وجود خواهد داشت. بدین صورت در مصرف کاغذ صرفه جویی شده و به محیط زیست اهمیت داده خواهد شد . از طرف دیگر با ذخیره سازی اسناد و فکس های دریافتی در ایمیل،قابلیت دسترسی به آنها در هر مکان و زمان مقدور می باشد .

آی.وی.آر IVR

این ویژگی ( Interactive Voice Response) به شما امکان برقراری منوی صوتی بر اساس تماس کاربران را فراهم می کند و به کمک آن کاربر می تواند برای اتصال به بخش مورد نظر خود ، داخلی بخش مورد نظر خود را بر اساس پیام اتوماتیک خوانده شده وارد کند.

برای مثال در تماس با شرکتی که دارای بخش فروش، پشتیبانی و ... است، ابتدا پیام پخش شده و سپس برای ارتباط با هر بخش یک شماره اعلام می گردد. و بعد از آن تماس گیرنده با وارد کردن شماره مورد نظر به بخش مربوطه هدایت می شود.

صف انتظار

با استفاده از ویژگی صف انتظار، در صورت اشغال بودن خطوط دیگر ارتباط قطع نمی گردد و تماس های مخاطبان از دست نمی رود ،بلکه در صف انتظار قرار می گیرند و با آزاد شدن داخلی تماس برقرار شود.

مدیریت تماس در ساعات اداری

این ویژگی یکی از موارد پر کاربرد سیستم تلفن شرکت محسوب می شود. که در سیستم های VoIP با مقرر کردن ساعات کاری به راحتی قابل انجام خواهد بود.

گزارش گیری از تماس ها

این امکان وجود دارد که تماس کاربران به صورت گزارش در سیستم مرکز تماس ویپ ذخیره گردد که در نظارت بر تماس ها و ارائه گزارش های مختلف بر اساس تماس های تلفنی دریافتی بیانگر نحوه و میزان تماس هاست،و در عملیات مدیریتی شرکت قابل استفاده است .

 

فروش تجهیزات ویپ

ما در فروشگاه اینترنتی خود میتوانیم کمک شایسته ای به شما جهت فروش تجهیزات ویپ انجام دهیم. یا میتوانید با ما تماس بگیرید و از آخرین قیمت ها با اطلاع شوید.

.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

02166977972   –   02166977987

09123621699

 

مقالات بیشتر نصب و راه اندازی ویپ توسط گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: تلفن ویپ، تلفن تحت شبکه، راه اندازی ویپ ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا

آشنایی با دکل مهاری و انواع آن

.

دکل مهاریدکل های مهاری زیر مجموعه ای از دکل های مخابراتی هستند. در ساخت و نصب دکل های مهاری رعایت استاندارها و اصول مهندسی برای جلوگیری از تلفات آتی بسیار مهم است.

 

دکل مهاری یکی از انواع دکل های مخابراتی به شمار می رود که کاربرد آن بیشتر در زمینه های:

·         نصب آنتن های رادیو

·         نصب آنتن های موبایل

·         نصب آنتن های بی سیم یا دیش های ماکروویو

و... می باشد.

.

دکل مهاری چیست؟

دکل مهاری دکل هایی هستند که با استفاده از سیم مهار به یک تکیه گاه مانند زمین متصل می شوند. دکل مهاری اغلب در شبکه تلفن همراه، رادیو و شبکه های رایانه ای استفاده می شوند و برای نصب بر روی پشت بام منازل و ادارات مناسب هستند. از مهمترین ویژگی دکل مهاری می توانیم به سبک بودن، کم هزینه بودن و سهولت نصب آن اشاره کنیم.

دکل های مهاری مخابراتی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

1-      دکل مهاری G25,G35,G45,G55,G65,G80 ( دکل سه وجهی )

2-      دکل مخابراتی خود ایستا ( سه وجهی)

3-      دکل مخابراتی خودایستا (چهار وجهی)

4-      دکل سه وجهی مهاری

5-      دکل های مهاری چهار وجهی

6-      دکل مونوپل با تک پایه

7-      دکل مهاری وینچی

دکل مهاریدکل مهاری یکی از انواع دکل های مخابراتی به شمار می رود که برای مقاصد مخابراتی مناسب است. دکل های مهاری توسط سیم های مهار نگه داری و مهار (بکسل) به سطح زمین یا تکیه گاهی مهار می شود. اغلب از دکل مهاری به علت بارگذاری های سبک برای نصب شبکه های رادیو، بیسیم، تلفن همراه و شبکه های کامپیوتری بکار گرفته می شود.

در ابتدا این نوع سازه در کانادا توسط شرکت ROHN تولید شد که هدف آن ایجاد یک دکل موقت بود که قابلیت جابه جایی و نصب مجدد و سریع را داشته باشد.

این نوع دکل ها در حالت های سه وجهی و چهار وجهی در اندازه های گوناگون از 25 سانتی متر تا 80 سانتی متر تولید می شوند.

قسمت های تشکیل دهنده این دکل ها، سکشن بدنه، کرپی، پیچ و مهره و گوشواره، صفحه تعادل، مهارکش و ... است.

.

.

.

مشخصات دکل مهاری

از وِیژگی های این نوع دکل مهاری پایین بودن وزن و سبکی آن است، که سبب برتری آن نسبت به سایر دکل ها می باشد.

از انواع این نوع دکل مهاری می توان به سری G آن اشاره کرد.

این نوع دکل های مهاری با وزن کمی که دارند، می توانند در سازه های فلزی و بتنی مثل ساختمان ها و سوله ها بکار بروند.

دکل های مهاری نصب آسانی دارند و می توانند در سطوح مرتفع از زمین نصب شوند. این دکل ها برای نصب آنتن های مخابراتی، بی سیم و ... به علت بلند بودنشان کاربرد دارند.

.

.

طراحی دکل مهاریطراحی دکل مهاری

در طراحی دکل های مهاری و به طور کل دکل ها باید المان های زیر در نظر گرفته شود:

·         باری که به علت وزش باد بر دکل ها تاثیر می گذارد.

·         استقامت و ساخت مناسب ترین شکل با توجه به بار های ناشی از زلزله.

در طراحی دکل ها، همانند سایر تجهیزات استانداردهایی وجود دارد که باید به این آیین نامه ها توجه شود. مانند:

·         استاندارد طراحی دکل های مخابراتی (EIA-RS-222-F)

·         آیین نامه 2800 IRAN

·         آیین نامه فولاد AISC

.

.

متعلقات دکل های مهاری

از اجزای تشکیل دهنده دکل مهاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-      گوشواره: افزایش خم سیم های مهاری، سبب بیشتر شدن طول عمر سیم مهار، جلوگیری از ورود خسارت به سیم مهار در موقعیت وصل شدن سیم مهار و عدم اتصال آن به انکر راد به صورت مستقیم.

2-      کرپی: سیم مهار به وسیله ی دو یا سه کرپی وصل شده و محکم می شود. در نصب این وسیله سیم مهار باید خم شود. برای این وسیله اورلپ به اندازه 50 سانتی متر بکار می رود. در بکار بردن این وسیله دقت کنید تا کرپی ها در یک جهت باشند.

3-      سیم مهار: یکی از مهم ترین اجزا دکل های مهاری سیم مهار است. این وسیله برای حفظ ایستادگی دکل های مهار در برابر وزش باد بکار می رود. جنس بکار رفته در تولید این وسیله فولاد پرمقاومت 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. در دکل های مهاری معمولی از سیم های مهار در اندازه ی 6 تا 8 استفاده می شود. نمونه های بافته شده آن در سایز های 6 تا 16 موجود می باشد. در هنگام نصب، باید توجه داشت که کشش این سیم های مهار در حدود ده درصد مقاومت آن می باشد.

4-      سکشن یا قسمت یا تکه: سکشن های دکل های مهاری از سه وسیله پیچ، لوله و میلگرد ساخته می شود. ارتفاع این تکه ها در دکل های مهاری در حدود 3 متر می باشد. به طور کل لوله با سایز 32 و میل گرد با اندازه 10 می تواند برای نیازهای سازه ای مناسب باشد. در اتصال لوله و میلگرد از جوش های Co2 استفاده می شود. از میلگرد های بدون آج در دکل های مهاری استفاده می شود.

5-      انکر راد: کاربرد انکر راد ها در وصل شدن سیم های مهار به فونداسیون دکل های مهاری می باشد. تعیین اندازه ی انکر راد ها با توجه به تعداد سیم های مهاری مشخص می شود. انکر راد ها نیز همانند سایر اجزا برای جلوگیری از خوردگی، به گالوانیزه گرم آغشته می شوند.

6-      انکربولت: این قطعه در اتصال دکل مهاری به فونداسیون ها کاربرد دارد. با توجه به ارتفاع و وزن دکل های مهاری تعداد انکربولت ها بین 1 تا 3 عدد می باشد. این قطعه حتما باید گالوانیزه شود.

7-       مهارکش: مهارکش یا بست قورباغه ای در ایجاد کشش اولیه با چرخیدن این وسیله نقش دارد. همانطور که در آیین نامه های استاندار ذکر شده، باید توجه کرد که کشش اولیه سیم مهار 10 درصد مقاومت آنها باشد. مهارکش ها به صورت دو سر گرد و یک سر گرد تولید می شوند.

8-      صفحه تعادل: ورق هایی هستند که برای اتصال سیم های مهار به زمین به کار برده می شوند. این ورق های تعادل، با توجه به اینکه از یک جهت باید به انکر راد ها و از طرف دیگر به سیم های مهار وصل باشد، سوراخ کاری و برش داده می شود. در ضخامت و فواصل سوراخ های روی آن باید به نیروی سیم مهارها توجه کرد. قطر سوراخ ها باید به اندازه ای باشد تا از لهیده شدن ورق ها جلوگیری کند. اگر نیروی سیم مهار بیش از حد باشد می توان از دو یا چند صفحه تعادل در کنار هم استفاده نمود.

9-      تسمه کمربندی: وظیفه ی این وسیله پخش نیرویی است که در محل اتصال سیم مهار به دکل های با ارتفاع شش تا نه متر از سیم به دکل های مهار وارد می شود. بطوریکه بین تمام اجزای دکل های مهار تقسیم گردد.

.

.

دکل مهاری - مخابراتی خود ایستا

انواع دکل مهاری و مخابراتی خود ایستا

دکل های مهاری با توجه به ابعاد و ساختاری که دارند به چند گروه تقسیم می شوند که از انواع آن می توان سری G را نام برد.

سری G به انواع G25,G35.G45,G65,G80 تقسیم می شود. این دکل ها به صورت سه و چهار وجهی می باشد.

از انواع دیگر این نوع دکل های مهاری، دکل مهاری وینچی می باشد.

پرکاربردترین نوع دکل های مهاری G35-G45-G50 به صورت سه وجهی و چهار وجهی می باشد.

.

.

شرایط استفاده از دکل مهاری

رعایت استاندارد های دکل های مهاری و وجود فضای آزاد کافی برای نصب و راه اندازی دکل های مهاری ضروری است.

از دکل مهاری در محیط هایی که می خواهیم امور مخابراتی را انجام دهیم همانند ارائه ی خدمات اینترنتی یا برای انجام پروژه هایی که نیاز به حمل و نقل آسان و صرف هزینه های کمتر دارد، می توان استفاده کرد.

.

استانداردهای دکل مهاری

متاسفانه در ایران بدون توجه به استاندارد های دکل های مهاری، این نوع سازه ها به ویژه در کلان شهر ها ساخته می شود و این بی توجهی باعث می شود تا دکل های مهاری به علتی چون رعایت نکردن فاصله مناسب و استاندارد برای نصب سیم مهار و همچنین بارگذاری های نامناسب و بدون محاسبه، دچار واژگونی و خسارت به اموال عمومی و مردم شود.

استانداردهای دکل های مهاری

·         استاندارد طراحی دکل های مخابراتی (EIA-RS-222-F)

·         آیین نامه 2800 IRAN

·         آیین نامه فولاد AISC

در استاندارد های دکل های مهاری که در بالا اشاره شد، دستورالعمل هایی ذکر شده که می توان به بعضی از آنها اشاره کرد. مانند:

·         بازدید هر 6 ماه از دکل برای بررسی زنگ خوردگی، خوردگی یا ترک ها

·         تراز و جوشکاری پایه اصلی و سپس نصب دکل برای دکل های مهاری با بیش از 12 متر ارتفاع

·         بکار بردن حداقل دو پالس جوش برای هر عصا

·         تست محل جوشکاری بعد از جوش زدن

·         استفاده از مهارکش های متناسب با متراژ دکل

·         خشک بودن جنس بکسل و عدم استفاده از مدل کنفی

·         تست دکل توسط کارشناس مربوطه و بررسی تراز بودن قسمت های مختلف دکل

.

مزایای استفاده از دکل مهاری

از فواید دکل های مهاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         مقاومت بالا

·         کم وزن و سبک بودن

·         جابه جایی آسان تر

·         عدم پیچیدگی در نصب که باعث کاهش هزینه های نصب آن شده است.

·         قابلیت نصب بر روی ارتفاعات همانند مواردی که ذکر شد و بلندی های مشابه بدون نقشه فونداسیون

و... .

ساخت دکل مهاری

دکل مهارییکی از وِیژگی هایی که سبب آسانی ساخت دکل ها می شود، این است که دکل ها می توانند به صورت قطعات پیش ساخته مورد مونتاژ قرار بگیرند. مواد بکار رفته در تولید این دکل ها اکثرا از آهن نوع ST37 است. البته برای مقاومت بیشتر در برخی موارد از آهن نوع ST44 یا ST52 نیز استفاده می شود. کل اجزا و قطعات دکل ها پس از ساخت با توجه به محیطی که در آن قرار می گیرند به جهت طولانی شدن عمر و جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، آغشته به گالوانیزه گرم می شوند. قطعات پیچ و مهره دکل ها غالبا از نوع پیچ های مقاوم گرید 8/8 یا معادل آن یعنی A325 می باشد.

طول هر قسمت یا سکشن از دکل مهاری 3 متر می باشد و به حالت عمودی با قرار گرفتن روی یکدیگر ساخته می شود. این تکه یا سکشن ها با در نظر گرفتن مدل مورد نظر از لوله ها و میلگرد های با قطر مناسب ساخته می شوند.

در ساخت دکل مهاری، تمام جوش ها از نوع جوش Co2 می باشد.

.

جنس دکل مهاری

در دکل های مهاری قطعاتی بکار رفته که در این قسمت به جنس این قطعات اشاره می کنیم.

جنس پایه های اصلی از لوله های نمره یک اینچ تشکیل شده است.

مهارکش های نمره ۱۶ با جنس فولاد گالوانیزه آلمانی.

جنس تودلی هر قسمت، میلگرد با نمره ۸ میلی متر.

جنس سیم نگهدارنده از فولاد گالوانیزه گرم است.

در جنس پیچ و مهره بکار رفته از آهن با درصدی از کربن استفاده شده است.

میلگرد های بکار رفته از جنس آهن یا آرماتور فولادی است.

مواد بکار رفته در تولید دکل مهاری همانطور که اشاره شد از جنس آهن نوع ST37 و برای مقاومت بیشتر از آهن نوع ST44 یا ST52 می باشد.

.

.

فونداسیون و قیمت دکل مهاری

فنداسیون دکل مهاریبا توجه به استاندارد EIA-RS-222-F حداقل عمق مناسب برای فونداسیون ها با توجه به راهکار های بیان شده و با در نظر داشتن اینکه دکل ها در مقابل وزش باد و ضربات فیزیکی امکان سقوط و واژگونی را دارند، مناسب ترین و بهترین فونداسیون ها، فونداسیون های عمیق معرفی شده است. بطور مثال در دکل های خودایستا به علت بوجود آمدن کشیدگی در یکی از پایه های به شکل پاشنه ای و همچنین در دکل های مونوپل به علت ایجاد گشتاور زیاد در قسمت پایه دکل، از فونداسیون های به صورت شمعی استفاده می شود. اساس ساخت فونداسیون های دکل مهاری جلوگیری از لهیدگی، سقوط و واژگونی آن است.

.

دکل های سری G

دکل مهاری g35این نوع از دکل ها به شکل سه ضلعی تولید می شوند.پایه های این نوع از دکل ها از لوله نمره 3 بوده که ضخامت آن با توجه به ارتفاع و بار گذرای دکل، 2 میلی متر می باشد.باربری این نوع دکل ها بسیار کم بوده و فقط برای نصب دیش های کوچک اینترنتی یا نصب آنتن های بی سیم بکار گرفته می شود.

برخی ویژگی های این سری را می توان از روی عدد بعد حرف G که عرض قاعده سکشن های آن  را به واحد سانتی متر نشان می دهد، فهمید.

ویژگی دیگر این نوع از دکل های مهاری سبک بودن آنها است که سبب شده تا اغلب در پشت بام ها نصب شود.

دکل های سری G توسط سیم مهار از 3 طرف در هر 9 متر مهار می شوند.

سکشن های دکل های مهاری G توسط لوله و میلگرد هایی با اندازه 8 یا 10 که با جوش CO2 به هم متصل شده اند، ساخته می شود.

.

قیمت دکل مهاری 

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

دکل مهاری G35

دکل مهاری g35  یا Guyed Tower Trihedral G35 با میلگرد نوع 8 مناسب برای نصب تا ارتفاع 18 متر و دکل مهاری g35 با میلگرد نوع 10 مناسب برای نصب تا ارتفاع 30 متری می باشد.

دکل مهاری g35

ابعاد و اندازه های بکار رفته در این نوع دکل های مهاری عبارت است از:

·         پیچ و مهره 10 و 16 میلیمتری از نوع 8/8 است.

·         فاصله مهار ها 9 متر است.

·         وزن هر تکه 25 کیلوگرم می باشد.

·         از ورق با ضخامت 2 میلی متر در لوله های با قطر 32 به کار گرفته شده.

·         مهارکش 12

·         تمام صفحه تعادل با نمره 6 عرضه می شود.

·         طول قاعده مرکز 35 سانتی متر می باشد.

·         طول هر قسمت 299 سانتی متر است.

·         میانگین ضخامت گالوانیزه 100 میکرون می باشد.

·         از میلگرد نوع غیر نوردی با قطر 8 میلی متر در آن استفاده می شود.

·         سیم مهار دارای قطر 6 میلی متر و از نوع گالوانیزه است.

.

دکل مهاری G45 

دکل مهاری g45 یا Tetrahedron Guyed Tower G45 به شکل سه و چهار ضلعی و از سکشن های سه متری که در آن پایه های دکل مهاری g45 از لوله نمره 3 می باشد، وجود دارد.

این نوع دکل های مهاری در دو نوع A و B دسته بندی شده است.

تفاوت این دو نوع در میلگرد های آن است که در نوع A میلگرد نمره 8 و در نوع B آن میلگرد نمره 10 به صورت خرپایی به کار می رود.

دکل مهاری

نصب دکل مهاری

نصب دکل مهارینصب دکل مهاریبرای نصب دکل مهاری نیاز هست تا محیط و فضای کافی در موقعیت موجود باشد.

در نصب این نوع دکل های مهاری می توان از موقعیت هایی استفاده کرد که از ارتفاع بالاتری نسبت به زمین قرار دارند و این کار باعث عملکرد بهتر دکل های مهاری بخصوص در مناطق شهری می شود. موقعیت هایی مثل پشت بام اداره ها یا منازل مسکونی.

در پیاده سازی این نوع دکل مهاری، استاندارد به صورت نصب مهاری در هر 9 متر می باشد.

به طور مثال برای نصب مهاری با ارتفاع 30 متر، دکل در سه نقطه و در ارتفاع های 9، 18 و 27 متر مهار می گردد.

 

کاربرد دکل مهاری

کاربردهای دیگر دکل های مهاری عبارت اند از:

·         نصب لینک های wireless

·         ایجاد ارتباطات بین مراکز شرکت ها، سازمان ها و شعبات آن

·         انتقال تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته

·         توزیع خدمات اینترنتی

و ... .

.

قیمت دکل مهاری

همانطور که گفته شد کم بودن وزن و سبکی این نوع دکل های مهاری سبب کاهش هزینه های آن شده است. همچنین پایین بودن وزن آن سبب شده است تا فرآیند نصب این دکل ها نیز از هزینه های به نسبت کمتری برخوردار شوند.

قیمت دکل مهاری هر متر دکل های مهاری G35 و متعلقات آن در حدود 128 تا 150 هزار تومان و هزینه ی نصب آن در هر متر حدود 35 هزار تومان است.  تاریخ 1397/07/10

قیمت دکل مهاری هر متر دکل های مهاری G45 و متعلقات آن در حدود 144 تا 260 هزار تومان و هزینه ی نصب آن در هر متر از حدود 40 هزار تومان تا 60 هزار تومان می باشد. این آمارها برای شهر تهران و ماه مهر سال 97 می باشد.

خرید و فروش و قیمت دکل مهاری

شرکت های خودکفا در ساخت دکل مهاری می توانند با تامین قطعات و تولید این محصولات، نیاز به این کالا را در صنایعی مختلف بخصوص در صنایع مخابراتی و در پروژه های مربوطه برطرف کنند. این محصول می تواند چه در داخل کشور و چه در خارج کشور بصورت ترانزیت سکشن دکل های مهاری، به فروش برسد. گروه فنی و مهندسی آی تک افتخار این را دارد تا در پروژه های شما، با بهره گیری از کارشناسانی آگاه و با تجربه، اقدام به انجام امور مربوط به نصب و راه اندازی دکل مهاری کند.

 

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

09123716144

02166977972  -  02166977987

 

منبع : aytaak.ir



:: برچسب‌ها: قیمت دکل مهاری ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 دی 1397 | نظرات ()