نوشته شده توسط : محمدرضا

 نصب و راه اندازی دکل مهاری باید طبق استانداردهایی انجام شود که باعث افزایش ایمنی در هنگام نصب می شود. بعد از نصب نیز باید دکل ها طی دوره های شش ماهه بازبینی و کنترل شوند تا از هر گونه آسیب و صدمات احتمالی جلوگیری شود. در این مقاله به بررسی امور انجام شده هنگام نصب دکل می پردازیم.

نصب و راه اندازی دکل مهاری

نحوه نصب دکل مهاری از اموری است که باید حتما طبق استانداردهای آن انجام شود. در بعضی از مواقع دیده شده است که عدم رعایت نصب و راه اندازی دکل مهاری به صورت اصولی باعث سقوط آن و ایجاد حوادث جبران ناپذیری شده است.

برای این کار در صورتی که دکل بر روی بام نصب می شود باید حتما از تیر آهن مناسب  بر روی بام برای اتصال دکل استفاده شود. در صورت عدم وجود تیر آهن، پشت بام کاملا کنده شده و به تیرهای سقف دسترسی پیدا می شود. بعد از اتصال نیز باید حتما محل جوشکاری رنگ و سیمان شود. البته باید حتما بعد از جوشکاری محل نصب سنگ زده و تمیز شود و عمل جوشکاری دوباره انجام شود. این کار به اطمینان از اتصال محکم دکل کمک می نماید.

 

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 

 نکته مهم که هرگز نباید فراموش شود ایزوگام نمودن این قسمت بعد از اتصال دکل است. این کار مانع از نفوذ رطوبت به محل و خوردگی پایه های دکل در طولانی مدت می شود.

تراز نمودن پایه ها نیز از نکات بسیار مهم است. در صورت عدم این کار سنگینی دکل به یک سمت کشیده شده و بعد از مدتی باعث سقوط دکل خواهد شد.

نصب و راه اندازی دکل مهاری

نکات مهم دیگر

برای نصب و راه اندازی دکل مهاری نیاز به انجام امور بسیاری مانند: جوشکاری، تست جوش و رنگ، نصب هلالی، سیم بکسل، نصب پایه دکل، تست دکل و... نیاز است که باید حتما توسط متخصص این کار انجام شود.

هر آنچه که برای خرید و نصب دکل مهاری نیاز دارید را میتوانید در سایت گروه فنی و مهندسی آی تک مشاهده کنید

برای خرید دکل مهاری و نصب آن از تولید کنندگان معتبر و یا سایت های معتبر این امور استفاده نمایید. در صورتی که این امور توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود در زمان کوتاهی دکل مهاری دچار مشکل شده و باعث بروز حادثه خواهد شد.

برای خرید و ثبت سفارش می توانید به سایت گروه فنی و مهندسی آی تک مراجعه و از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

 

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/

 



:: برچسب‌ها: دکل مهاری , نصب دکل مهاری ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()